Servicenormen

Servicenormen er en obligatorisk branchenorm indført af SBA, Servicebranchens Arbejdsgiverforening
SBA skriver om Servicenormen:

Servicenormen – hvad er meningen?

Formålet med Servicenormen er mangesidet.


For det første er den bevis på, at man har forpligtet sig til at levere højt kvalificerede ydelser baseret på nogle klart definerede normer og metoder.


For det andet er servicenormen et signal til omverden om, at ens virksomhed er værd at samarbejde med og arbejde i. En virksomhed, man kan have tillid til og stole på. Såvel som kunde og medarbejder og som myndighed og samfund.

Servicenormen – hvorfor?

  • Fordi vi ønsker at højne branchens image
  • Fordi vi ønsker at signalere, at SBA’s medlemmer er seriøse virksomheder
  • Fordi vi ønsker at skille fårene fra bukkene
  • Fordi en branchenorm er et markant konkurrenceparameter

Nøgleordet for Servicenormen er udvikling. Indførelsen af Servicenormen er en fortløbende proces, der skal styrke den enkelte medlemsvirksomheds konkurrenceevne. Det er obligatorisk for alle medlemmer af SBA at følge intentionerne i Servicenormen – ingen kan køre på frihjul. SBA’s fornemmeste opgave er at støtte medlemmerne i denne udviklingsproces.


Netop fordi der er tale om en fortløbende proces, er Servicenormen opdelt i faser/godkendelsesrunder, hvor der til hver fase er tilknyttet en række udviklingsorienterede krav til støtteaktiviteter inden for følgende temaer:

  • Økonomiske attester
  • Kvalitetsstyring
  • Miljø
  • Arbejdsmiljø
  • Personalepolitik
  • Uddannelse
  • Underleverandører

Få et gratis tilbud:

Bliv ringet op med et gratis tilbud, og lad os få en snak om, hvad vi kan tilbyde jeres virksomhed.​

Jeg er interesseret i *
 
Firma og kontaktperson *
 
Email *
 
Telefon nr. *
 
Skriv en besked *
 
Nogle felter er ikke udfyldt korrekt
 

Eller ring til os på telefon:

36 38 38 20